Na een moeizaam begin van de NK series waarin we te kampen hadden met de nodige pech, was er na de AM in Terwolde een beter gevoel. De starts gingen beter, maar de auto lag nog steeds niet op de baan zoals voorheen. Na goed zoeken vonden we toch nog een aantal mankementen, met deze en een aantal aanpassingen aan de A&P zijn we vrijdag vol goede moed vertrokken richting Rosmalen voor ronde drie van het Eurol/Veka Nederlands Kampioenschap autocross. Na de loodzware zandgrond van Gersloot nu weer een wedstrijd op klei. Hogere snelheden en een ondergrond waarop de coureur zich meer thuis voelt.

De eerste manche starten we vanaf de eerste rij. De start is goed, tegelijk met Danny Lauf gaat Patrick richting bocht één, Lauf heeft het voordeel van de binnenzijde. Patrick sluit aan voor Van der Haas. Lauf wint deze manche, met positie twee hebben we een mooi begin van de dag.

Manche twee; tweede rij buiten aan met niemand daarvoor, een gunstige startpositie. Vanaf rij één stuurt Bjorn Wichers-Scheur (equipe Cents) als eerste de bocht in, gaat te dwars samen met enkele andere coureurs. Patrick gaat hard buitenom, pakt de leiding en staat deze niet meer af.

Dan rest nog een derde startrij, mooi moment om andere banden te proberen. De start is chaotisch, twee coureurs maken een valse start. Patrick sluit als laatste aan. In de eerste bocht is er een touché met Wichers-Schreur, die wederom te dwars gaat. Beide kunnen de race vervolgen. Patrick heeft al snel weer een aantal plaatsen gewonnen en wordt uiteindelijk Patrick vijfde.

Met deze resultaten staan we vandaag als derde in de finale, top! Titelverdediger Van der Haas staat op pole en kiest startplek drie, Rob van Mierlo kiest op zijn beurt de binnenzijde bij Van der Haas. Patrick besluit helemaal binnenin te gaan staan. Lauf en Prinsen maken de eerste rij compleet.

Voor aanvang van de finale(s) wordt er nog gesproeid, helaas wordt enkel de binnenlijn gedaan?! Van Mierlo en Patrick hebben het eerste rechte stuk ook zichtbaar hinder hiervan. Prinsen, sterk rijdend vandaag, neemt de leiding voor Van der Haas en Lauf. Patrick gaat in bocht drie-vier voorbij aan Van Mierlo en heeft dan positie vier stevig in handen. Echter valt na vier ronden de snelheid weg en stuurt Patrick de bolide van de baan, damn!

Aan de kop van de wedstrijd ontpopt zich een spannende strijd tussen Prinsen en Lauf. Als in bocht twee kevin Eunk na een aancaring met Rob van Mierlo blijft staan is het lauf die profiteert. Prinsen kan zijn snelle buitenlijn niet meer optimaal benutten waardoor Lauf aan de binnenzijde voorbij kan en de winst pakt.

Na afloop is aan de reactie van de coureur al snel duidelijk dat het misse boel is... De Opel krachtbron heeft de geest gegeven. Daar waar de dag zo perfect begon eindigt deze voor ons in een teleurstelling.

We zaten weer op de goede weg, maar deelname aan de volgende NK wedstrijd is nu verder weg dan ooit. Het is helaas niet anders maar dit jaar is zeer zeker nog niet ons jaar...